Víťův úspěšný boj na Vasově běhu

06.03.2018 13:44

    V neděli 4. března 2018 se ve Švédské provincii Dalarna běžel populární Vasův běh na jehož startu stál po 2. v životě Víťa, který před 4 lety závod kvůli špatným podmínkám nedonkončil. Letos se snažil o reparát z běžkařské maturity, jak je Vasaloppet nazýván mezi lyžaři a ten se povedl. Díky perfektním lyžím Víťa závod i přes obrovskou krizi na půlce trati, kde chtěl vzdát, dokončil a přesně v 19:40:51 protnul cílovou lajnu vedle sochy G.E.Vasy v Moře. "Závod bych rozdělil do 4 fází prvních 35 km se mi jelo hrozně dobře a poté přišla krize, kterou jsem v životě na běžkách snad ještě neměl, v půlce trati na Evertsbergu jsem chtěl závod vzdát, ale poté jsem si chvilku odpočinul a rozhodl jsem se dál pokračovat. Limity, které jsou na jednotlivých občerstvovačkách jsem zvládal celkem v pohodě a tak jsem dojel až na 70. km, kde před 4 lety skončil Kaslík, odtud to byl morální boj, kdy člověk počítá snad každý kilometr a když jsem se začal blížit k cílovému městu Mora a viděl ty 10tky lidí, kteří tam fandili, tak jsem si ty poslední kilometry užíval, v cíli mi fandili i Žabovi, kteří dojeli závod za 7:30 a tak povzbuzován stovkami lidí jsem protnul v čase 11:40:51 cílovou bránu" řekl Víťa k Vasáku, jehož je tento výsledek největším úspěchem v jeho běžkařské kariéře. Už před startem závodu začalo Víťovi chodit několik zpráv s přáním dobrého dojetí do cíle.  "Ihned po závodě mi volal Kaslík, který mi k výsledku blahopřál a vítal mě mezi běžkařskou elitou, kteří závod dokončili" dodal Víťa a slíbil, že se na Vasák ještě v budoucnu vrátí a zkusí vylepšit svůj čas a třeba zlepšit rodinný rekord, který nadalé drží Franc z roku 2002 a který má hodnotu 9:44:44